Ara Bakalım

16 Nisan 2012 Pazartesi

Dünyanın İlk Aşk Şiirini ve Nerede Sergilendiğini Biliyor Muydunuz?



Dünyanın İlk aşk şiiri şu anda İstanbul Arkeoloji Müzesi'nde sergilenen, bundan 4 bin yıl önce Sümerce yazılmış, oldukça erotik dizelerden oluşan bir şiir. Şiir, 1889 yılında Bağdat'ın yakınlarındaki bir Sümer kenti olan Nippur'da bulundu. Şiiri dilimize ise, Türkiye'nin ilk Sümeroloğu olan Muazzez İlmiye Çığ çevirdi.
Şiirin, Kral Şusin'e bir bakire tarafından yazıldığı ve şenliklerde danslar, ziyafetler ve şarkılar eşliğinde okunduğuna inanılıyor.



Dünayadaki İlk Aşk Şiiri

Damadım, kalbimin sevgilisi

Güzelliğin büyüktür baldan tatlı
Aslan, kalbimin kıymetlisi
Güzelliğin büyüktür baldan tatlı
Benim değerli okşayışlarım baldan tatlıdır
Yatak odasında bal doludur
Güzelliğinle zevklenelim
Aslan seni okşayayım
Benim değerli okşayışlarım baldan tatlıdır
Damadım benden zevk aldın
Annem söyle sana güzel şeyler verecektir
Babam, sana hediyeler verecektir
Sen beni sevdiğin için
Lütfet bana okşayışlarını
Benim Tanrım, benim koruyucum 
Tanrı Ellil'in kalbini memnun eden Şusin'im
Lütfet bana okşayışlarını

2 yorum:

  1. Enteresan bir şiirmiş:)) Ama bilmiyordum İstanbul'da olduğunu.. Emeğine sağlık canım..
    Sevgiler..
    Demet

    YanıtlaSil
  2. 2017 ford fusion hybrid titanium【Malaysia】
    2017 F1E 2021 Formula 1 2021 Formula 1 2021 Formula 1 2021 titanium ore Formula 1 2021 Formula 1 titanium eyeglass frames Formula 1 2020 Formula 1 2021 Formula babyliss pro nano titanium curling iron 1 2021 Formula 1 titanium damascus 2021 Formula titanium flat iron 1

    YanıtlaSil